aussieanne.reismee.nl

Nieuwe mensen, meer ervaringen en reisplannen

Ben ik weer!

Ik ben zo enthousiast dat ik jullie alweer wilde updaten!

2 weken terug het beroemde Bondi Beach bezocht! Voor het ‘Hollywood’ gevoel kun je daar prima terecht! Een strand vol met mensen en bijzondere figuren. Waar non-stop gesurft wordt, en de life guards regelmatig het water in moeten.


Tijdens een klif wandeling ontmoette we Steve, volgens mij uit Amerika. Hij wist werkelijk waar alles over het leven onderwater. Erg gepassioneerd rende hij op ons af, en vroeg of ik alsjeblieft mijn hand op wilde houden.. Ik wist niet zo goed hoe ik moest reageren.. Gebeurt natuurlijk niet dagelijks dat er vreemde mannen op me af rennen, met zo’n vaag verzoek.. Aarzelend hield ik mijn hand op, en voor ik het wist had ik een hand vol met zeesterren, en een hele uitleg over hoe deze dieren leven! Vervolgens gingen we verder met zee egels en andere vissen! Zo cool! Volgende keer dat we in de buurt zijn gaan we BBQ’en met zijn vers gevangen vis! Zo ontmoet je dus mensen! Iedereen is zo leuk!!!!


Vorige week zijn we weer naar Wollongong geweest. Wat een fantastische golven! De zee was dit keer erg krachtig en wild, dus we konden niet te ver gaan, maar wat is dat ook gaaf! Ook zijn we naar het Mount Keira Lookout Point gegaan om te genieten van een geweldig uitzicht over Wollongong, de zee, en een stukje Australische natuur! (Ik kon het hier niet laten om even een Koala in de boom na te doen..) Daar, in de bushbush, ontmoette we Jade uit Engeland! Ook erg gezellig, even gebabbeld en wederom toegevoegd op Facebook. Later krijgen we een verzoek van Jade en haar vriendin of wij met hun een camper willen huren om van Sydney naar Brisbane te reizen! Een perfecte timing, want mijn reis gaat de 14e van April beginnen!


In hetzelfde weekend mocht ik een van mijn paarden meenemen naar pJumpclub. Johnson, mijn beste spring paard, had er een hard hoofd in. Maar toch een ervaring en mooie plaatjes rijker. Ondanks dat het niet helemaal ging zoals verwacht ook hier een flinke dosis aan plezier gehad!

En dan over afgelopen weekend... een once in a lifetime ervaring. Gisteren zijn we bij een echte rodeo geweest. Cowboys cowboys cowboys. Het is net zo echt als in de films. Wat een ervaring, adrenaline en enthousiasme. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat deze ‘riders’ op een stier stappen, wetende dat ze er af gaan vallen. En als ze er op zitten is het nog niet zo spannend, maar vanaf het moment dat ze de grond raken is het vluchten voor een wild dier, dat oprecht aanvalt. Het is werkelijk waar adembenemend en ongelofelijk spannend! In de ring zijn ook 2 mannen aanwezig die de riders beschermen tegen de stier. De helden van de avond! Zonder twijfel springen ze tussen de rider en de stier. Het is gewoon zo indrukwekkend, ik hoop dat iedereen dit een keer mag meemaken!


Ten slotte zal ik jullie even op de hoogte stellen van mijn plannen tot nu toe. Op 14 april vertrek ik om van Sydney naar Brisbane te reizen met een campervan. Vanaf Brisbane reizen Amanda en ik door richting Cairns. Omdat ik eerder vertrek dan de planning was zal ik daar waarschijnlijk opnieuw geld moeten verdienen, om later weer door te reizen. Ik hoop weer even in de horeca te gaan werken, want ik had het zelf ook niet verwacht, maar ik mis de horeca.

Het werken hier bij PPP is nog steeds fantastisch trouwens. Ik heb alleen zo af en toe een raar gevoel bij mijn bazin.. Het is een beetje een vaag verhaal, maar het komt er op neer dat je als reiziger hier een beetje behandeld wordt alsof je er niet helemaal bij hoort. Daarbij worden we ook niet echt serieus genomen. Mijn idee van rijden in SIEC Sydney gaat bijvoorbeeld ook niet door omdat ik een backpacker ben.. Er zijn een paar regels en gewoontes waar ik het niet helemaal mee eens ben.. Daarom heb ik besloten om lekker eerder weg te gaan en te gaan reizen. Want dat is tenslotte waarvoor ik hier gekomen ben en ik kan niet wachten!

Genieten jullie nog lekker van de temperaturen onder 0?

????????????




Reacties

Reacties

Gert

Ziet er weer top uit moppie.
Ben blij dat je zo lekker geniet en ik weet zeker dat er nog veel meer dingen komen waar je heerlijk van kan genieten ☺️
Dikke kus miss you ?

Corina v Dijk

Hey fijn dat het zo leuk is. Hier in Siberië (Eck en Wiel) is het ook fantastisch. Blijft koud maar er is zo'n, althans vandaag.

Geniet er van en tot horens.

Claudia

Hallo Anne ik geniet van je verhalen en foto’s. Groot gelijk dat je verder gaat reizen. Er is vast nog zoveel te zien. Liefs Claudia

Birgit Ruiter

Hallo Anne,

wat een geweldige manier om ons deel te laten nemen aan je belevenissen. Laat me raden: die pony is je favoriet? Zie hem telkens weer voorbij komen op de snap. Ik wens je heel veel lol en kom snel terug!

groetjes uit Maurik

Kim

Stoer wief!! Al je verhalen weer even gelezen, de foto’s zijn jaloersmakend zeg... Leuk om te zien wat je daar zoal beleeft! Ik hou je in de smiezen. Dag lief meisje.

Christien

Lekker zo door gaan Annie! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active