aussieanne.reismee.nl

Laatste stukje oostkust



Heeee hoi,

Zoals gepland nemen we surflessen in 1770. Voor 25$ krijgen we 3 uur les. De groep was erg groot maar ook gezellig. Na een hele hoop uitleg en veiligheidsregels gaan we het water in. De leraar duwt mij mijn eerste golf in, ik hoor hem schreeuwen: ‘stand up! Stand up!’ Geen idee hoe ik het deed, maar voor ik het wist was ik aan het surfen. Het is fantastisch!

Na ons surfavontuur nemen we een andere nachtbus naar Airlie Beach. We hebben een hoop bussen gehad de afgelopen dagen. Airlie Beach is het vertrekpunt voor de Whitsunday tours. 3x raden waar wij geweest zijn..
Met een zeilboot zijn we in in 3 dagen de eilanden langs gevaren. Hebben we gesnorkeld. Zien we schildpadden, koraal, en een hoop mooie vissen. Terwijl wij ‘s avonds aan de wijn zitten, zwermen de haaien en dolfijnen rond de boot. We voeren een wilde zeearend, de 2e grootste vogel van Australië. Al het leven in en rondom de zee is werkelijk waar prachtig.
Wat een ervaring om een paar dagen op een zeilboot te zitten, en wat een geluk had ik dat de pillen tegen zeeziekte werkten. Zeilen is gewoon zo gaaf en de whitsundays zijn prachtig! Niet alleen geniet ik van de natuur, maar ook ontmoeten we weer nieuwe mensen. We sluiten de tour af met een afterparty in Airlie Beach. Hieronder zien jullie een foto van de boot. Deze moest ik helaas van Google stelen.

De volgende dag was het weer tijd voor een nachtbus. Ik kon natuurlijk niet wachten, want het is echt heerlijk om meer dan 10 uur in een bus te zitten... #not

Om 05:00 ‘s ochtends komen we aan in Cairns. Om de tijd te doden hebben we meteen om 07:30 een waterval tour geboekt. In een busje met 4 andere en een ontzettend leuke tourguide gaan we op pad. We stoppen bij verschillende watervallen en zien zelfs een krokodil!

Eerste stop; Josephine Falls, een mooie water val met een natuurlijke glijbaan! Het water is erg koud, en geschikt om te drinken. Dus een lekkere verfrissing na onze lange busreis.

Daarna rijden we door naar een zoetzoutwater meer. Hier zie ik mijn eerste wilde krokodil.

We gaan door naar een hele oude vijgenboom. Wat een indrukwekkende verschijning.


De Millaa millaa falls is de volgende stop. Hier is ooit een commercial opgenomen voor Herbal essences. We konden hier dus niet weg voordat we de hairflip hadden gedaan. Tevens een prachtige waterval, met ontzettend koud water.

Laatste stop: Baron falls. Ik was erg enthousiast om deze te zien. Één van de jongens die ik hier ontmoet heb stuurde me een foto door van deze waterval. Dit was na of tijdens het regenseizoen, een maand voordat ik hier was. Wat een gigantisch verschil. Uiteraard was het nog steeds prachtig, maar niet zo spectaculair als ik verwacht had.

Rond 17:00 komen we weer aan in het hostel en kunnen we inchecken. We zitten in een super mooi hostel, met een hoop gezellige feesten en activiteiten. We besluiten om hier 3 nachten te blijven, ook omdat het onze laatste stop is, maar vooral omdat we maandag beginnen aan een nieuwe uitdaging.
Voordat ik naar Australië ging vroegen mensen wat ik hier ging doen. Waarop ik reageerde: ‘een beetje de cowboy uithangen en paarden rijden.’ Nou, dat is precies wat ik nu ga doen. Ik heb een baan in de buurt van Mount Isa, in de echte outback. Het is een ‘cattleranch’. Te paard drijven we het vee van veld naar veld. Er wordt veel gekampeerd omdat het land zo groot is, en dus te ver van een huis. Uiteraard komt er ook wat algemeen farmwork bij kijken, maar dit is de echte outback experience. IK BEN ZO ENTHOUSIAST! Morgen pakken we een bus van 23 uur die ons daar brengt. Maandag ochtend komen we aan op onze nieuwe bestemming. Dit is dus in the middle of nowhere, dus ik weet niet hoe de verbinding met de rest van de wereld daar zal zijn.

De vakantie zit er op, het is weer tijd voor een vaste plek, en geld op de rekening. Waar ik daarna naartoe ga weet ik nog niet. We zullen zien!

Dag dag!

Reacties

Reacties

Christien

Hairflip ?????? Weer wat geleerd ?!!! Prachtige foto's weer en krijg nu ontzettend zin om even te bellen over je volgende avontuur!!! ???

Francy

Wat een prachtige dingen heb je weer gezien en wat een onvergetelijke ervaring zal deze reis voor je zijn. Echt super! Nu maar weer genieten van je volgende avontuur. Succes ?

Jacqueline

Succes op de farm Anne, klinkt weer avontuurlijk. Ik geniet van je verslagen, deze was ook weer prachtig!

Corina v Dijk

Wat fantastisch allemaal! Veel succes op je nieuwe plekje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active