aussieanne.reismee.nl

Inpakken en wegwezen

Hi guys,

Terwijl ik met mijn Coffee to go achterin de campervan geniet van het mooie uitzicht, bedacht ik me dat ik misschien weer eens wat met jullie moest delen.

De laatste paar weken in Picton zijn voorbij gevlogen. Uiteindelijk heb ik toch iedere dag genoten en geld mogen verdienen met mijn hobby.

In het laatste weekend zijn we naar de Sea Cliff Bridge geweest. Een mooie plek met wederom prachtig uitzicht.

De volgende dag zijn we uitgenodigd voor Jade’s verjaardag. Jade werkt als au pair, en heeft echt een geweldig gast gezin. Dacht ik dus dat we in Nederland groots uitpakken met verjaardagen en partijen, nou wij zijn er niks bij. Een hoop drank, gezelligheid, en vooral ontzettend veel eten. De Australische mentaliteit is fantastisch. Zonder dat ik ook maar iemand ooit eerder gezien had, had ik het gevoel dat ik er meteen bij hoorde.

Vervolgens was het inpakken en wegwezen. Na mijn backpack weer 1.372.781 in en uit gepakt te hebben zijn we klaar voor de reis. Zaterdag ochtend reizen we naar Sydney om de camper op te halen.


Na wat administratie en uitleg hitten we the road. (Zoals papa dat zegt)
Eerste stop; Blue mountains. Een adembenemend stuk natuur in NSW. De wind was echt extreem. Stel je voor dat je op een smal bruggetje loopt. Als je naar beneden kijkt zie je alleen maar bomen en jungle maar dan 100 meter verder. En dan komt de wind even langs razen.. Rrrrrrr
Door de wind was het onmogelijk om daar te overnachten. Dus reden we nog een stukje door en eindigen we onze dag op een gratis kampeer gelegenheid midden in het bos.

De 2e dag staan we vroeg op om weer op pad te gaan. Eerst bezoeken we een oud aboriginal dorpje. Daarna rijden we door naar Glen Davis midden in “worlds widest canyon” en Stone Ladies National parc. Dit is precies hoe je verwacht dat Australië er uit ziet, fantastisch, en absoluut in the outback. Dit was een dag met veel rijden, maar we hebben dan ook een heel stuk natuur gezien.

Voor 9$ per persoon vinden we een prachtige plek om te overnachten. Ik heb geen idee hoe de Sackville Ski Gardens er in het hoogseizoen uitziet, maar wij hadden een plek achterin aan de rivier, met helemaal niks om ons heen. De man regelt hout voor een kampvuur, en leent ons zijn zaklamp. En daar zaten we dan in Australië, rond het kampvuur, met een wijntje, en een prachtige omgeving.

Het was zelfs nog beter toen we wakker werden en het gordijn opende. Deze man was super aardig, en was dus wel bereid om eerder te openen zodat we even koffie konden drinken. Daarbij geeft hij ook nog wat tips om onze reis te vervolgen en hoeven we niet te betalen voor de koffie om geld te sparen. Wat een topgozer!

En toen was het alweer de 3e dag. Tijd voor de Hunter Valleys vandaag! Hartstikke leuk die natuur hier, allemaal hartstikke mooi, maar dit is een beroemd wijnbouw gebied. Dus uiteraard zijn we op bezoek gegaan bij een van de wijngaarden. Bij de Margan Family doen we een wijnproeverij.

Vervolgens rijden we door naar Port Stephens en komen we er achter dat de plek waar we wilde overnachten niet meer bestaat. Er was niks anders in de buurt, dus we hadden geen andere keus dan illegaal te parkeren.. Alweer een mooie plek naast de haven, en gelukkig is het allemaal goed gegaan.


Momenteel zijn we dus weer aan de kust beland. Vandaag een aantal mooie stranden gezien, en vanavond kamperen we luxe met toiletten en douches in Port Macquarie. ? De roadtrip gaat nu vooral door langs de kust, en we hopen een paar dagen op de zelfde plek te kunnen blijven.

Ik ben erg nieuwsgierig en enthousiast voor de rest van de reis!


Ik drink hier nog even Margharita op de vakantie!


Dagdag!

Reacties

Reacties

Christien

Whow Annie, wat een te gekke reis!!!

Caroline

Hey meissie wat maak je een ontzettend mooie reis en wat fijn dat je zo intens geniet.
Ik geniet een stukje mee door je verhalen en je foto’s.
Liefs vanuit hier , Dikke kus Caroline

Francy

Wat geweldig is het daar en wat zul je ervan genieten. De gastvrijheid daar klinkt wel heel relaxed en bijzonder. Fijn dat ee een beetje met je mee mogen (be)leven. Plezierig vervolg nog. Xxx

Kim vA

Ook voor mij een minivakantie door dit te lezen haha! Lekker zeg, t is je gegund! Safe travels!

Myrthe

Gaaaf, succes met de rest van je reis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active