aussieanne.reismee.nl

Training & workie

Well, hi mates,

Daar ben ik weer! Ik ben ongelofelijk druk geweest, en was in de middle of nowhere zonder enige verbinding.. Ik heb zo veel te vertellen nu, ik weet niet waar ik moet beginnen..

Noosa was leuk en fijn om even bij te komen, ik heb daar nog een hoop mooie dingen gezien, zoals de fairy Pools, Alexandra bay, en National parc. Ik heb ook koala’s en kangoeroe’s gezien!!

Maar nu is het echte aussie life is begonnen.

Vorige week maandag vertrok ik naar de springbrook farm. Een ranch in the middle of nowhere. Binnen 5 dagen werden we getraind voor het het echte farmwork in Australië, en leerde we over de Australische gewoontes. Ik heb paarden gereden, motor gereden (heel gaaf), schapen geschoren, hekken gebouwd, gelast, vee gedreven, genavigeerd, 4 wheeldriving, tractor gereden, cowboy gespeeld, en heel lekker gegeten! Iedere dag was er wel een moment met een hoop adrenaline.

De dag begon om 07:00 - ontbijt. Dan werken.. vervolgens om 10:00 Smokoy of zo iets..(Lievelings moment), dit is een Australische gewoornte waarbij er koffie wordt gedronken en vers gebak of taart wordt gemaakt. Vervolgens weer werken, om 13:00 lunch (meestal warm), en rond 17:00 zit de dag er op. Dan is het diner om 19:00.. en vervolgens lig je om 20:30 op bed. Het eten op de farm was echt fantastisch, en alles was zo goed geregeld! Ik heb nog nooit zo veel geleerd in een korte tijd, en ik heb zo veel gave dingen gedaan dat ik het gewoon niet kan uitleggen. De spanning en adrenaline maakte deze week erg slopend!

Tijdens de training werd er ook zo veel mogelijk contact gemaakt met werkgevers. Ik kreeg 4 joboffers, waarin 1 zat die er uitsprong voor mij! Dus ik belde ze meteen. Na een telefoontje bleek dat er een andere Nederlandse werkt. Een paar telefoontjes verder was ik aangenomen bij PPP Peppercorn Parc. (Dit moeten jullie even googlen!!!) Een stal waarbij we jonge en oudere paarden trainen voor verkoop en wedstrijden! Na de training reisden we allemaal door naar onze werkgevers en moesten we afscheid nemen van alle mede deelnemers. Het was weer tijd voor een nieuw begin en avontuur, en met gezonde spanning vloog ik naar Sydney, en reisde ik door naar mijn nieuwe baan.

Ik arriveerde hier op zaterdag middag, en maakte kennis met mijn 2 huisgenoten. Twee meiden, een Zweedse en een andere Nederlandse. Met zijn 3e delen we een huis, en ik kan nu eindelijk genieten van wat privacy in mijn eigen kamer die ik niet met iemand hoef te delen! Amanda en Sharron zijn erg aardig en enthousiast! Ze nemen me gelijk mee voor een drankje en stellen me voor aan andere mensen hier! Zondag ging ik met ze mee op een dressuur wedstrijd en ontmoette ik mijn baas. Lijkt me een lief oud vrouwtje die een oogje in het zeil houd. Maar voor de rest hebben we erg veel vrijheid in het werk.

Over het werk gesproken... vandaag was mijn eerste werkdag. We beginnen om 08:00, en werken tot ongeveer 17:00, met een lunchpauze van een uur. We beginnen met voeren, en vervolgens rijden en trainen we de paarden. Dat is het, dat is wat ik doe... de hele dag.... paarden rijden... en daar krijg ik ook nog eens voor betaald.. It’s like a dream came true! In de weekenden zijn we vrij en gaan we er meestal op uit! Zo gaan we aanstaand weekend naar Sydney en overnachten we in een hostel. (So excited!!)

De omgeving hier is zo prachtig.. ik geloof niet dat je daar ooit aan gewend raakt.. Ik heb het echt ontzettend getroffen tot nu toe! Alleen maar leuke mooie mensen ontmoet, leerzame dingen gedaan, en een droombaan gevonden!

By the way, ik heb vandaag op de openbare weg gereden.. ja aan de linkerkant, ja de rotonde via links, en ja het stuur aan de rechter kant, en nee ik heb niemand overreden, en ook geen ongelukken veroorzaakt! ???

Helaas voor jullie wil ik nog steeds niet naar huis.. En er zijn vast heel veel dingen die ik vergeten ben te vertellen.. maaaaar dat komt dan de volgende keer wel weer! En anders vragen jullie maar raak!

Het gaat dus super goed aan deze kant van de wereld!!


See you later! ??




Reacties

Reacties

Corina v Dijk

Wat een geweldig avontuur! Have fun..... Jan jr wil ook wel zo'n baan. Snel maar even3ven uit zijn hoofd praten?

Christien

Geweldig ???!!!!! Tot de ?mag je wel blijven hoor ?!!!!

Tim

Klinkt super joh!

Demi

Wat heb je het toch weer lekker voor elkaar! Enjoy en blijf zo genieten lieverd!

claudia

Jeetje Anne wat bof je toch! Echt de hele dag paardrijden en pas om 8 uur opstaan. Wat een leven!

Francy

Wat heerlijk dat je kunt doen wat je het liefste doet. Zo fijn te horen dat je zo enthousiast bent. Geniet er maar met volle teugen van. En zo leuk dat je ons zo op de hoogte houdt. ?

Dick

Wow hé, dat klinkt wel echt super zeg. Het is dat die beesten zo groot zijn, anders zou ik ook gaan paardrijden. Geniet er van, enne... geen dingen doen die ik ook niet zou doen hè. Doeiiiiii

Liesbeth Konink

Wow Anne, dit klinkt allemaal te gek! Wat ben jij een stoere dame zeg, dat je dat allemaal gewoon doet. Even vertrekken naar Australie, een baan regelen, hoppa! Ik ga je volgen, uiteraard. Liefs en groeten!

Tom

Wat een avontuur en al die nieuwe ervaringen. Ben heel benieuwd naar je volgende verhaal. Doe voorzichtig!!

Familie Hasselaar

Dat ziet er goed uit Anne!
We reizen met plezier met je mee.
Have fun and be carefull

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active